Skip to main content

2828 sayılı Sosyal Hizmetler Kanunu Kapsamında Atama İşlemleri

  • 2828 sayılı Sosyal Hizmetler Kanununun ek birinci maddesi uyarınca istihdam, Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı ile Cumhurbaşkanlığı koordinasyonunda yapılmakta olup, tercih dönemlerinde Üniversitemize tanınan kontenjanlar ve hizmet ihtiyacı dâhilinde talebi yapılacak kadro unvanları ile öğrenim niteliği belirlenir ve Üniversitemizce on-line talep girişi yapılır.

  • Üniversitemizce bulunulan tercih bazında yerleştirme işleminin yapılması durumunda, yerleştirilen memur adaydan başvuru evraklarının ibraz edilmesi istenir.

Başvuru evrakları aşağıdadır:

  1. Atama Başvuru Formu

  2. Öğrenim Belgesi ( e-devlet üzerinden barkodlu veya noterden aslı gibidir onaylı)

  3. Nüfus Cüzdanı Fotokopisi

  4. İkametgâh Belgesi (e-devlet üzerinden)

  5. Adli sicil kaydı (e-devlet üzerinden)

  6. Askerlik Durum Belgesi, Askerliğini yapmış ise terhis belgesi (Erkek adaylar için)(e-devlet üzerinden)

  7. Fotoğraf

  8. Mal Bildirim Beyanı

  9. Maaş Hesap Bilgisi

  10. Aile Durum/Yardım Bildirimi (Başkanlığımızdan temin edilecek)

  11. Bireysel Emeklilik Sistemi Katılım Formu (Başkanlığımızdan temin edilecek)

  • Teslim alınan evraklar nezdinde, adayların atama şartlarını taşıyıp taşımadığı kontrol edilir.

  • 7315 sayılı Güvenlik Soruşturması ve Arşiv Araştırması Kanunu uyarınca, arşiv araştırması işlemlerinin yürütülmesi üzere ilgili Valiliğe bildirimde bulunulur.

  • Adayın arşiv araştırması sonucu olumsuz gelir ise, komisyonca alınacak onay doğrultusunda göreve başlatılmamasına karar verilir. İlgiliye atamasının yapılamayacağı hakkında yazılı bildirimde bulunulur.

  • Adayın arşiv araştırma sonucu olumlu gelir ise, komisyonca alınacak onay doğrultusunda göreve başlatılmasına karar verilir.

  • Adayın yerleştirildiği kadro unvanına aday memur olarak açıktan atanması üzere atama onay formu hazırlanır ve imzaya sunulur.

  • İlgiliye göreve başlaması hakkında tebligatta bulunulur.

  • Ankara il sınırlarında ikamet ediyorsa tebligatın eline ulaştığı günü takip eden gün göreve başlanır.

  • Ankara il sınırları dışında ikamet ediyor ise tebligatın eline ulaştığı tarihten itibaren 15 gün içerisinde göreve başlanır.

  • Adayın göreve başlamak üzere Personel Daire Başkanlığı İdari Özlük Müdürlüğüne intikali sağlanır.

  • Ataması yapılan aday memurun Üniversitemiz personel ihtiyaçları göz önünde bulundurularak makamın belirlediği birime görevlendirmesi yapılır ve göreve başlatılacağı birimden göreve başlama tarihi istenir.

  • Üniversitemize yerleştirilen kişilerden göreve başlayanların tüm özlük bilgileri Üniversitemiz İnsan Kaynakları Yönetim Sistemi kayıtlarına işlenir. Sosyal Güvenlik Kurumuna tescil işlemleri, Hizmet Takip Programına (HİTAP) ve İnsan Gücü Planlama Sistemine kayıtları yapılır.

  • Atama şartlarını taşımayan, arşiv araştırması sonucu göreve başlatılmayan veya göreve başlamaktan vazgeçenlerin bilgileri ile birlikte göreve başlayan aday memurların bilgileri Cumhurbaşkanlığına ve Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı Çocuk Hizmetleri Genel Müdürlüğüne yazılı olarak bildirilir.

  • Atama onay formu ve yazışmaların bir örneği ile başvuru evrakları personel özlük dosyasında saklanır.

  • Tahakkuk işlemleri için İdari Tahakkuk Müdürlüğüne gerekli evraklar gönderilir.

Last updated