-
Birimlerden gerekçeleri ile bildirilen personel talepleri kayıt altına alınır ve bu talepler uyarınca Üniversitemizin hizmet ihtiyacı belirlenir.
-
İstihdam edilmesi ön planlamasında bulunulan unvanlar için, kadro cetvelimizde yeterli boş kadronun bulunduğu (ihdas gerekmediği) durumda açıktan alım işlemlerinin yapılabilmesi üzere “kullanım izni” alınması gerekmektedir; kadro cetvelimizde ihtiyaç kadar kadro unvanının bulunmadığı durumda “ihdas ve kullanım izni” alınması gerekmektedir.
2024/7 sayılı Tasarruf Tedbirleri Genelgesi uyarınca ihdas ve kullanım izni talebi hakkında öncelikle Hazine ve Maliye Bakanlığı ile Cumhurbaşkanlığı Strateji ve Bütçe Başkanlığından görüş talep edilir.
İlgili kurumlardan Üniversitemize uygun görüş bildirildiği takdirde, Cumhurbaşkanlığı Genel Sekreterliği Personel ve Prensipler Genel Müdürlüğünden ihdas ve kullanım izni talep edilir. -
İlgili merciler tarafından uygun görülen pozisyonlar çerçevesinde açıktan alım yapmak üzere ilan metni hazırlanır.
-
İlanın Resmi Gazetede yayımlanması ve ilgili harcama kaleminden ilan bedelinin ödenebilmesi için Genel Sekreterlik Makamından onay alınır.
-
Makam onayı akabinde, ilan metni e-Kamu uygulamasına yüklenir ve Cumhurbaşkanlığı Hukuk ve Mevzuat Genel Müdürlüğüne üst yazı ile gönderilir.
-
İlanın Resmi Gazetede yayımlanması ile eş zamanlı olarak kariyer kapısı işe alım platformu üzerinden başvuruların alınması için gerekli iş adımları yürütülür.
-
Resmi Gazetede yayım ile yine eş zamanlı olarak Personel Daire Başkanlığı web sitesinde ilan yayımlanır.
-
Başvurular alındıktan sonra incelenmesi, tüm adayların sonuçlarının (başvurusu onaylanan, başvurusu iptal edilen, sıralamaya giremeyen) kariyer kapısı üzerinden ve Personel Daire Başkanlığı web sitesinden duyurulması, sözlü sınav usulünün uygulanması durumunda, ayrıca olmak üzere sınav komisyonlarının oluşturulması, komisyonda görevli asıl/yedek üyelere görevlendirmelerin yapılması, sınav planlamasının yapılarak oluşturulan takvimin başvurusu onaylanan adaylara duyurulması, sınav sonuçlarına göre komisyonca yapılan değerlendirmelerin sınava giren adayların tamamına duyurulması Personel Daire Başkanlığı İdari Özlük Müdürlüğünce yürütülür.
-
Tüm bu işlemler sonucu belirlenen asıl ve yedek adaylar hakkında 7315 sayılı Güvenlik Soruşturması ve Arşiv Araştırması
-
Kanunu uyarınca, arşiv araştırması işlemlerinin yürütülmesi üzere ilgili Valiliğe bildirimde bulunulur. (Koruma ve Güvenlik
-
Görevlisi unvanı için ayrıca Güvenlik Soruşturması da yapılır.)
-
Güvenlik Soruşturması ve Arşiv Araştırması sonuçlarına göre adayların göreve başlama işlemleri yürütülür.
-
Adayın arşiv araştırması sonucu olumsuz gelir ise, komisyonca alınacak onay doğrultusunda göreve başlatılmamasına karar verilir. İlgiliye atamasının yapılamayacağı hakkında yazılı bildirimde bulunulur.
-
Adayın arşiv araştırma sonucu olumlu gelir ise, komisyonca alınacak onay doğrultusunda göreve başlatılmasına karar verilir.
-
Göreve başlamaya hak kazanan adaylara göreve başlaması hakkında tebligatta bulunulur.
-
Tebligatın adaya ulaştığı günün ertesi olan ilk iş günü göreve başlanır.
-
Asıl adaylardan hakkından feragat eden veya göreve başlaması gereken gün göreve başlamayan asıl adayın yerine sırası gelen yedek adayın göreve başlatılması yönünde işlem yürütülür.
-
Adayın göreve başlamak üzere Personel Daire Başkanlığı İdari Özlük Müdürlüğüne intikali sağlanır. Aşağıdaki evrakların göreve başlayacak ilgiliden ibrazı istenir.
-
Atama başvuru formu
-
Fotoğraf
-
Maaş Hesap Bilgisi
-
Belgelere ek olarak Başkanlığımızca temin edilecek, Aile Durum/Yardım Bildirimi ile Bireysel Emeklilik Sistemi Katılım Formu.
-
-
Göreve başlayanlar için Hazine ve Maliye Bakanlığından alınan TİP Sözleşme örneği, göreve başlayacağı birime göre düzenlenir ve kişiye imzalatılır.
-
İlgilinin Üniversitemiz personel ihtiyaçları göz önünde bulundurularak makamın belirlediği birime görevlendirmesi yapılır ve sözleşme, ilgilinin görev yapacağı birime gönderilir.
-
İlgilinin görevlendirildiği birimden göreve başlama tarihi üst yazı ile istenir.
-
Göreve başlama tarihi bildirilen personelin bilgileri Üniversitemiz İnsan Kaynakları Yönetim Sistemi kayıtlarına işlenir. Sosyal
-
Güvenlik Kurumuna tescil işlemleri (göreve başlamadan bir gün önce) ve İnsan Gücü Planlama Sistemine kayıtları yapılır.
-
Göreve başlayan personelin sözleşmesine birim yöneticisi tarafından imza tedariği sağlandıktan sonra Rektörlük Makamına onayına sunulur.
-
Sözleşme için tüm onay makamı işlemleri tamamlandıktan sonra, tahakkuk işlemleri için göreve başlamaya esas belgeler Personel Daire Başkanlığı İdari Tahakkuk Müdürlüğüne gönderilir.
-
Başvuruya esas ve göreve başlama işlemlerine ait tüm evraklar ilgilinin özlük dosyasında saklanır.
Sözleşmeli Personel İstihdamı
Last updated