Skip to main content

İdari Personelin Sigortalı Hizmetlerinin Değerlendirmesi

Üniversitemizde göreve başlamadan önce, çeşitli kurum ve kuruluşlarda Sosyal Güvenlik Kuruluşlarına tabi hizmeti bulunanlar, Üniversitemizde göreve başladıktan sonra hizmet birleştirmesi talebinde bulunabilirler. Bu işlem için yürütülen işlem adımları aşağıdadır.

  • İlgili, Personel Daire Başkanlığına hitaben sigortalı hizmetlerinin birleştirilmesine ilişkin dilekçe doldurur ve Evrak ve Arşiv Müdürlüğünden dilekçe için evrak kaydı oluşturulur.
  • Dilekçe Personel Daire Başkanlığı İdari Özlük Müdürlüğüne sevk edilir.
  • Personel Daire Başkanlığı tarafından Sosyal Güvenlik Kurumuna, ilgilinin eski çalışmalarına ait bilgilerin Üniversitemize gönderilmesi için üst yazı ile talep bildirilir.
  • Sosyal Güvenlik Kurumundan Üniversitemize bildirilen sigortalı hizmet çalışmaları hakkında (5434 sayılı Kanuna tabi olanlar için/01.10.2008 tarihinde önce Devlet Memuru hizmet başlangıcı olanlar) intibak işlemleri yapılır.
  • İntibak sonucu kazanılan derece/kademenin ilgilinin özlük kayıtlarına uygulanması üzere Rektörlük Makamı onayı alınır.
  • Rektörlük Makamı onayının alınması akabinde, yeni durum derece/kademe bilgisi İnsan Kaynakları Yönetim Sistemine işlenir.
  • Evrakların bir nüshası İdari Tahakkuk Müdürlüğüne gönderilir.

*01.10.2008 tarihinden sonra ilk defa 5510 sayılı Kanunun 4. maddesinin c bendine göre görev başlayan kişilerin sigortalı çalışmaları aynı Kanunun 80.maddesi uyarınca hizmet süresine eklenmekte fakat derece-kademlerinde değerlendirilmemektedir.

Last updated