Skip to main content

İdari Personelin Kurumlararası Geçici Görevlendirme İşlemleri

Geçici Görevlendirme ile Göreve Başlama İşlemleri (Gelen)

  • Başka bir kamu kurumunda görev yapmakta olup 375 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin ek 25 inci maddesine göre Kurumlararası Geçici Görevlendirme ile Üniversitemizde görev almak isteyen personel tarafından talep bildirir dilekçe alınır. 

  • Talep dilekçesi, Rektörlük Makamı değerlendirmesine sunulur.

  • Rektörlük Makamınca talebin uygun görülmesi durumunda, ilgili kişinin Üniversitemizde geçici görevlendirilmesi için e-kamu uygulamasından online talep oluşturulur.

  • Online oluşturulan talep formunda fiziksel olarak imza tanzimi; talep 6 (altı) aya kadar ise, kişi imzası alınmaksızın, 6 (altı) aydan fazla ise kişi imzası alınarak başlatılır.

  • Kurum amiri tarafından ilgili Form’a onay imzası alınması suretiyle talep sahibi Üniversitemizce bu form 3 nüsha düzenlenir. 

  • Talep formları fiziksel olarak üst yazı eki ile karşı kuruma gönderilir.

  • Karşı kurum tarafından onay verildiği takdirde, form üzerinde onay verildiğine dair imza tanzimi sağlanır. Onay sürecinin tamamlandığı formlardan biri karşı kurumda kalır, bir nüsha ayrılışı yapılacak personele tebliğ edilir ve bir nüsha üst yazı ile birlikte talep sahibi Üniversitemize gönderilir.

  • Hizmetinden faydalanılacak personelin karşı kurumdan ayrılışı sağlanır, yıl içi rapor ve geçen yıldan devir ile birlikte izin bilgisi Üniversitemize bildirilir.

  • Üniversitemizde göreve başlamak üzere karşı kurumdan ayrılışı yapılan personelin Personel Daire Başkanlığı İdari Özlük Müdürlüğüne intikali sağlanır.

  • İlgiliden fotoğraf, kimlik fotokopisi alınarak, geçici görevlendirme talebine gerekçe olarak hizmet ihtiyacı bulunan birime yönlendirmesi yapılır.

  • Görevlendirildiği birime ilgilinin göreve başlama tarihinin bildirilmesi üzere üst yazı ile bilgilendirme yapılır.

  • Göreve başlama tarihi bildirilen personelin özlük bilgileri, İdari Özlük Müdürlüğünce İnsan Kaynakları Yönetim Sistemine işlenir ve geçici görevli personel kimlik kartı çekimi ilgili sistem üzerinden yapılır.

  • İlgilinin Üniversitemizde göreve başladığı tarih karşı kuruma üst yazı ile bildirilir.

Geçici Görevlendirme ile Görevden Ayrılma İşlemleri (Giden)

  • Üniversitemizde görev yapmakta olup 375 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin ek 25 inci maddesine göre başka kamu kurumunda Kurumlararası Geçici Görevlendirme ile görev almak isteyen personel tarafından karşı kuruma talep bildirir dilekçe sunulur. 

  • Talep dilekçesi, ilgili kurumca değerlendirilerek talebin uygun görülmesi durumunda, personelimizin ilgili kurumda geçici görevlendirilmesi için e-kamu uygulamasından online talep oluşturulur.

  • Online oluşturulan talep formunda fiziksel olarak imza tanzimi; talep 6 (altı) aya kadar ise, kişi imzası alınmaksızın, 6 (altı) aydan fazla ise kişi imzası alınarak başlatılır.

  • Kurum amiri tarafından ilgili Form’a onay imzası alınması suretiyle talep sahibi kurumca bu form 3 nüsha düzenlenir. 

  • Talep formları fiziksel olarak üst yazı eki ile Üniversitemize gönderilir.

  • İlgilinin Üniversitemizde halihazırda görev yapmakta olduğu birimden ayrılışına onay verilip verilmediğine ilişkin görüş istenir.

  • Birimince görevden ayrılmasına onay verildiği takdirde, konu Genel Sekreterlik ve Rektörlük Makamına arz edilir.

  • Personelimizin kurumlar arası geçici görevlendirme ile Üniversitemizden ayrılmasına tüm onay makamlarınca onay verildiği takdirde, kurum amiri Rektörlük Makamının onay verdiğine dair form üzerinde imza tanzimi sağlanır. Onay sürecinin tamamlandığı formlardan biri Üniversitemizde kalır, bir nüsha ayrılışı yapılacak personele tebliğ edilir ve bir nüsha üst yazı ile birlikte talep sahibi karşı kuruma gönderilir.

  • Personelin Üniversitemizden ayrılışı sağlanır, yıl içi rapor ve geçen yıldan devir ile birlikte izin bilgisi karşı kuruma üst yazı ile bildirilir.

  • Karşı kurum tarafından göreve başladığı tarih üst yazı ile Üniversitemize bildirilir.

  • Evraklar ilgilinin özlük dosyasında saklanır.

Kurumlararası Geçici Görevlendirmenin Uzatılması

  • Görev süresi sona erecek personelin hizmetine ihtiyaç halen devam ediyorsa, süre uzatımı teklifi, hizmet almakta olan kurum tarafından personelin kadrosunun bulunduğu kuruma bildirilmek üzere online talep oluşturulur ve gerekli imza süreci başlatılır.

  • Her iki kurumca uygunluk işlemleri tamamlanırsa personelin geçici görevlendirmesi devam eder.

  • Talep sahibi kurumun süre uzatımı teklifi, kadrosunun bulunduğu kurumca uygun görülmez ise, geçici görevlendirme; formda belirtilmiş son görev tarihinde sonlandırılır ve personelin ayrılışı yapılır.

  • Ayrılış, personelin kadrosunun bulunduğu kuruma, kullanmış olduğu izin ve rapor bilgileri ile birlikte üst yazı ile bildirilir.

  • Ayrılışı yapılan personel kadrosunun bulunduğu kuruma geri dönerek kamu hizmetine devam eder.

Last updated