Skip to main content

İşçi Personelin TİS 22/j md. uyarınca Ücretsiz İzin İşlemleri

İzne Gidiş:

  • Yürürlük süresi 01.04.2025-31.12.2026 olan son dönem Toplu İş Sözleşmesinden faydalanmakta olan işçi personel, “Diğer İzinler” başlıklı 22 nci madde (j) bendinde yer alan; “İşçilere; bakmaya mecbur olduğu veya işçi refakat etmediği takdirde hayatı tehlikeye girecek anne, baba, eş ve çocukları ile kardeşlerinden birinin ağır kaza geçirmesi veya önemli bir hastalığa tutulmuş olması hallerinde bu hallerin hekim raporu ile belgelendirilmesi şartıyla istekleri üzerine en çok altı aya kadar ücretsiz izin verilebilir. Aynı şartlarda bu süre bir katına kadar uzatılabilir.” hükmü uyarınca ücretsiz izin talebinde bulunabilir.

  • 22/j maddesi kapsamında ücretsiz izne ayrılmak isteyen personel, talebini bildirir ekli dilekçe ve dilekçeye ek hekim raporu ile birimine başvuruda bulunur. 

  • Ücretsiz izin talebinin birimi tarafından uygun görülmesi durumunda üst yazı ile Genel Sekreterlik Makamına bildirimde bulunulur.

  • Genel Sekreterlik Makamından Personel Daire Başkanlığı İdari Özlük Müdürlüğüne evrak sevki sağlanır.

  • İzin talebi Genel Sekreterlik Makamının uygun görüşlerine sunulur.

  • Makamca iznin uygun görülmesi durumunda, dilekçede yer alan ücretsiz izin başlangıç tarihine göre İnsan Kaynakları Yönetim Sistemine gerekli veri güncellemesi yapılır.

  • Evrakların bir nüshası Tahakkuk Müdürlüğüne gönderilir.

  • Personelin ücretsiz izin bitimi veya bitiminden önce göreve başlama talebi var ise göreve başlama tarihinin Genel Sekreterlik Makamına bildirilmesi için birimine üst yazı ile bilgi verilir.

  • Yazışmaların bir nüshası personelin özlük dosyasına arşivlenir.

Ücretsiz İzin Dönüşü Göreve Başlayış:

  • Ücretsiz izni biten veya ücretsiz izin bitmeden göreve başlamak isteyen personel talebini belirtir dilekçe ile birimine başvurur. 

  • Birim ilgiliyi göreve başlatır ve dilekçesi ile birlikte personelin göreve başladığı hususunu üst yazı ile Genel Sekreterlik Makamına bildirilir.

  • Genel Sekreterlik Makamından Personel Daire Başkanlığı İdari Özlük Müdürlüğüne evrak sevki sağlanır.

  • İnsan Kaynakları Yönetim Sistemine gerekli veri işlenerek personel göreve başlatılır.

  • Sigorta tescil işlemleri yapılır. 

  • Evrakların bir nüshası Tahakkuk Müdürlüğüne gönderilir.

  • Yazışmaların bir nüshası personelin özlük dosyasına arşivlenir.
     

Last updated