İŞKUR Gençlik Programına başvuruda bulunan öğrencilerimizden, Noter Kura Çekilişi sonucunda asil olarak belirlenen adaylardan başvuru şartlarını taşımadığı tespit edilenlerin yerine istihdam sağlanabilmesi amacıyla, hâlihazırda yedek adayların sırasıyla çağrılması işlemi yürütülmektedir. Bu kapsamda 12087 ve 12132 ilan numaralı başvurulardan sırası gelen yedek adayın başvuru şartlarının taşınıp taşınmadığı incelemesinin yapılması üzere hak sahipliği bulunmaktadır.
12087 ilan numaralı (Akademik): Bu ilan kapsamında toplam 173 öğrenci istihdam edilecektir. Değerlendirme sürecinde, ilan edilen toplam sayının iki katı (346) yedek öğrenci üzerinden işlem yapılacaktır.
12132 ilan numaralı (İdari): Bu ilan kapsamında toplam 106 yedek öğrenci istihdam edilecektir. Değerlendirme sürecinde, kalan 119 yedek öğrenci üzerinden işlem yapılacak olup, her iki ilan için belirlenen toplam yedek sayısına ulaşıldığında süreç tamamlanmış sayılacaktır.
Sırası gelen yedek adaylar e-posta ile bilgilendirilmiş olup, başvuru şartlarını taşıyıp taşımadıklarının tespit edilebilmesi için, İŞKUR Gençlik Programının Yürütülmesine İlişkin Usul ve Esaslar gereği talep edilen belgeleri hazırlayarak 14 Kasım 2025 Cuma günü saat 09:00’dan 17 Kasım 2025 Pazartesi günü saat 23:59’a kadar https://iskurbasvuru.metu.edu.tr/ adresi üzerinden başvurularını tamamlamaları gerekmektedir.
Başvuru evraklarının çevrim içi olarak yüklendiği sistemde hane gelir durumu için yalnızca Gelir Taahhütnamesi ibraz edilebilmektedir. Bu nedenle; yerleşim yeri (birincil ikametgâh) veya diğer adres (ikincil ikametgâh) bilgisi yurtlar, sığınma evleri ya da diğer toplu yaşam alanları dışında olan öğrencilerden, hanesinde 18 yaş üstü ve gelir getirici bir işte çalışan kişiler bulunması hâlinde, ilgili kişilere ait en güncel hane gelir beyanının alınması gerekmektedir. Bu belge ile ıslak imzalı katılımcı taahhütnamesi çevrim içi başvurunun hemen ardından öğrencilerin öğrenim gördükleri Fakülte/Enstitü/Yüksekokul Sekreterliklerine teslim edilmelidir.
Öğrencilerimizin başvuruları, öğrenim görmekte oldukları Fakülte Sekreteri, Enstitü Sekreteri, Yüksekokul Sekreteri tarafından ilgili genelge kapsamında kontrol edilecektir. İlgili yönetici tarafından yapılan kontrollerde başvuru şartlarını taşımadığı belirlenen “Yedek” adaylara ilişkin kabul/red durumu, gerekçesi ile birlikte ilgili öğrenciye e-posta yoluyla iletilecek olup başvuru adresi (https://iskurbasvuru.metu.edu.tr) üzerinden de öğrenci tarafından görülebilecektir.
Tüm bu işlemler sonucunda belirlenecek nihai listeye https://pdb.metu.edu.tr adresinden ulaşılabilecektir.
Tüm öğrencilerimize başarılar dileriz.
Genel Sekreterlik