- 
Personelin özlük bilgisinde değişiklik olduğu durumda veya kimlik kartının kaybedilmesi halinde kimlik talebinde bulunmak üzere cardinfo.metu.edu.tr adresinden kullanıcı adı ve şifre bilgilerini girerek personel kimlik kartı talebinde bulunur. 
- 
Kimlik talebi Personel Daire Başkanlığının onayına gelir, fotoğraf ve kimlik bilgisi kontrol edildikten sonra kimlik onayı gerçekleştirilir. 
- 
Onay işlemi gerçekleştirilen kimlikler firmanın sistemine iletilir. 
- 
Firma tarafından kimliğin basım ve format işlemi gerçekleştirilir. 
- 
Personel kimliği firma tarafından Üniversitemize teslim edilmesinin akabinde üst yazı ile personelin görev yaptığı birime iletilir. 
- 
Üst yazı bildirilen kimlikler teslim alındıktan sonra eski kimliğin iade edilmesi gerekmektedir. 
- 
Eski kimliğin kaybolması halinde ise kaybolduğuna ilişkin dilekçe ile bildirim yapılması gerekmektedir. 
*Yeni göreve başlayan personelin kimlik kartı işlemleri Personel Daire Başkanlığı İdari Özlük Müdürlüğü tarafından yapılır.