Ana içeriğe atla

Sözleşmeli Personelin Devlet Memuru Statüsüne Geçirilmesi İşlemi

  • 26 Ocak 2023 tarih ve 32085 sayılı Resmî Gazetede yayımlanan 7433 sayılı Kanunun 3 üncü maddesi ile 657 sayılı Devlet Memurları Kanununa eklenen geçici 48 inci madde uyarınca, 28.11.2022 tarihi itibarıyla, Üniversitemize ihdas edilmiş sözleşmeli personel pozisyonlarında çalışmakta olanlardan, maddenin yürürlük tarihinde görevde olanlardan talep bildirenlerin Nisan 2023 ayı içerisinde Devlet Memuru statüsüne geçiş işlemi yapılmıştır.

  • Yukarıda belirtilen işlem akabinde, mevzuatta belirtilen hizmet süresinin tamamlanması doğrultusunda geçiş işleminin yapılmasına dair iş süreci ise, aşağıda belirtilmektedir:

  • 7433 sayılı Kanunun 2 nci maddesi ile 657 sayılı Kanunun 4 üncü maddesine eklenen; “Bu kapsamda istihdam edilen sözleşmeli personelden aynı kurumda üç yıllık çalışma süresini tamamlayanlar bu sürenin bitiminden itibaren otuz gün içinde talepte bulunmaları hâlinde bulundukları yerde aynı unvanlı memur kadrolarına atanır. Bulundukları pozisyon unvanı ile aynı unvanlı memur kadrosu bulunmayanların atanacağı kadrolar Cumhurbaşkanınca belirlenir.” hükmünün halen yürürlükte olmasından hareketle; geçiş hakkından yararlanabilecek personel için gerekli işlemlerin yürütülmesi üzere, öncelikle Üniversitemizde üç yıllık çalışma süresini tamamlayan sözleşmeli personelin İnsan Kaynakları Yönetim Sisteminden tespiti yapılır.

  • Devlet Memurluğuna geçiş imkânından yararlanabileceği tespit edilen personelin görev yapmakta olduğu birimlere, geçiş yapmak isteyen personelin aşağıda belirtilen evraklar ile başvuruda bulunmaları gerektiği üst yazı ile bildirilir.

Geçiş yapmak isteyen personelden başvuruda istenilen belgeler:

  1. Müracaatta doldurulması gereken dilekçe örneği.

  2. Atama başvuru formu örneği (fotoğraf ile birlikte eksiksiz doldurulacaktır).

  3. Nüfus cüzdanı fotokopisi.

  4. Diplomanın okul ya da noter onaylı sureti veya e-devlet’ten alınan ve doğrulama kodu bulunan son mezuniyet belgesi.

  5. Adli Sicil Kaydı (e-devlet üzerinden barkodlu belge).

  6. Fotoğraf (2 adet).

  7. Askerlik yapanlar için Terhis Belgesi, tecilli olanlardan Askerlik Durum Belgesi (e-devlet üzerinden barkodlu belge).

  8. Üniversitemizde göreve başlamadan önce başka kamu kurumda 657 sayılı Kanunun 4-B maddesi kapsamında çalışması mevcut ise hizmetinde değerlendirilmek üzere onaylı belge.

  • Talep bildiren personelin geçiş yapabileceği unvan, Cumhurbaşkanlığı Kararnamesi eki (I) ve (II) sayılı cetvellerden tespit edilir.

  • Mevcut kadro cetvelimizde atamaya esas kadro unvanının mevcudiyeti durumunda ilgili kadroya atama işlemlerinin yapılması için ön tespit çalışması yapılır. Mevcut olmaması durumunda ise Cumhurbaşkanlığından ihdas edilmek üzere talep bildirilir.

  • İhdas talebine binaen, mevzuatın öngördüğü işlem hükmü: “Bu kapsamda sözleşmeli personelin atanacağı memur kadroları, başka bir işleme gerek kalmaksızın atama işleminin yapıldığı tarih itibarıyla ihdas edilerek ilgili kurumların kadro cetvellerinin ilgili bölümlerine eklenmiş sayılır.” yönünde olup, bu kapsamda ihtiyaç duyulan kadro unvanlarının ihdası sağlanır.

  • İlgili cetvellerden atamanın yapılabileceği tespit edilen kadro unvanı akabinde, öğrenim durumu, askerlik, geçmiş dönem hizmet bilgisi eşliğinde personelin Devlet Memuru statüsünde atanacağı kadro derece ile kazanılmış hak aylık derece kademesi tespit edilerek atama onay formu hazırlanır ve Rektörlük Makamı imzasına sunulur.

  • Atama onaylarının imzalanması akabinde, bölüm/birimlere, atama onay formunun personele tebliğ edilmesi üzere üst yazı ile bildirimde bulunulur.

  • Personelin yeni özlük bilgileri İnsan Kaynakları Yönetim Sistemine işlenir.

  • Evrakların bir nüshası Tahakkuk Müdürlüğüne gönderilir.

  • Tüm belge ve yazışmalar personelin özlük dosyasında muhafaza edilir.

Son güncelleme