-
Akademik takvime göre çalışma planı hazırlanarak, her ödeme tipi için yasal dayanak ve ödeme şekillerine göre puantaj dönemleri belirlenir.
-
Yeni yıla ait Merkezi Yönetim Bütçe Kanununa göre Ek Ders Programı parametreleri yenilenir.
-
Öğrenci İşleri Bilgi Sisteminde ders kayıt sürecinde oluşan ders yükü verileri, Ek Ders Programına aktarılır.
-
Ek Ders Programı, www.ekders.metu.edu.tr sayfası üzerinden akademik birimlerdeki bölüm kullanıcılarına ders yükü verilerinin işlenmesi, ilgili aya ait puantajların oluşturulması ve resmi görevlendirme, izin ve raporların sistemden düşülmesi amacıyla açılır.
-
Akademik birimlerdeki bölüm kullanıcılarının veri kontrolü ve veri girişleri aşamasında bu sürece pdbdu@metu.edu.tr mail grubu aracılığı ile destek verilir.
-
Akademik birimlerde oluşturulan ve PDB’ye yollanan ders yükü belgeleri ve puantajlar, ilgili mevzuat çerçevesinde ÖİDB deki ders kayıt bilgileri ve Akademik Katalog verileriyle de karşılaştırılarak kontrol edilir. Özlük sistemine daha önceden işlenen resmi görevlendirme, izin ve raporların puantajlara işlenip işlenmediğinin kontrolü yapılır. Daha sonra ilgili parametrelere göre ödeme bordroları oluşturulur.
-
Ödeme emri belgeleri hazırlanır. SGDB’ na gönderilerek ön mali kontrolden geçtikten sonra da ilgili harcama yetkililerine imzaya sunulur.
-
Ödeme süreci bankaya ödeme bilgilerinin gönderilmesiyle tamamlanır.
Ek Ders Akış Süreci
Son güncelleme