Ana içeriğe atla

Emeklilik İşlemleri

Akademik Özlük Müdürlüğü tarafından her yıl yaş haddinden emekli olacakların listesi hazırlanır. İsteğe bağlı olarak emekli olmak isteyen kişiler için aşağıdaki işlemler gereklidir.

  1. Emekli olmak isteyen kişi, görev yapmakta olduğu birime en az 1 ay öncesinden dilekçe ile başvuruda bulunur.

  2. İlgili birim, dilekçeyi uygun görüşle birlikte Personel Daire Başkanlığına gönderir.

  3. Personel Daire Başkanlığı, ilgilinin özlük dosyası inceleyerek sigortalı hizmetlerinin (SSK ve BAĞ-KUR) birleştirilip birleştirilmediğini, hizmet süresinin ve yaş durumunun emekliliğe uygun olup olmadığını kontrol eder.

İlgilinin durumu emekliliğe uygunsa işlemler aşağıda belirtildiği şekilde yürütülür.

  1. Akademik Özlük Müdürlüğü ilgiliden gerekli evrakları * ister.

  2. Akademik Özlük Müdürlüğü tarafından emeklilik onayı adı verilen belge hazırlandıktan sonra belge üzerine ilgiliden imza alınır ve Rektörlük Makamının onayına sunulur.

  3. Emeklilik onayının bir örneği Akademik Tahakkuk Müdürlüğü’ne gönderilir ve şahıs emeklilik fişleri hazırlanır.

  4. Sosyal Güvenlik Kurumu tarafından istenen diğer belgeler hazırlanır.

  5. İlgili birim tarafından işten ayrılma belgesi düzenlenir.

  6. İlgili tarafından işten ayrılma belgesinde yer alan birimlerle ilişiği kesilir ve belge ilgili birime teslim edilir.

  7. İmzaları tamamlanmış işten ayrılma belgesi, ilgili birim amiri ve ilgili Dekanlık/Müdürlük tarafından onaylandıktan sonra Personel Daire Başkanlığı’na gönderilir.

  8. Akademik Özlük Müdürlüğü tarafından emeklilik tarihi itibariyle bilgisayar kayıtları (ODTÜ İKYS, SGK, HİTAP ve YÖKSİS) yapılır.

  9. İlgilinin emeklilik tarihi itibariyle, emekliliğe ilişkin belgeleri HİTAP sistemine yüklenerek, emeklilik işlemleri tamamlanır.

Emeklilik için başvuruda bulunan ilgilinin durumunun incelenmesi neticesinde; yalnızca hizmet birleştirme işleminin yapılmadığının tespit edilmesi durumunda, bu işlemin tamamlanmasına müteakiben emeklilik işlemleri yürütülür.

İlgilinin durumunun emekliliğe uygun olmadığının tespit edilmesi halinde (Hizmet süresinin ve/veya yaşının uygun olmaması) durum ilgiliye yazı ile bildirilir.

Hizmet borçlanması işlemi yapmış olan kişiler altı ay boyunca emekliliğe sevk edilemezler.

* Emeklilik İçin PDB'ye Teslim Edilmesi Gereken Evrakların Listesi

  • Nüfus cüzdanı fotokopisi

  • 4 Fotoğraf

  • Mal Bildirim Formu

  • İkametgah Bilgisi (Yalnızca dilekçe ile belirtilebilir.)

** Kamu Görevlileri Emeklilik İşlemleri Daire Başkanlığı Adresi

Adres: Mithatpaşa Cad. No: 7 Sıhhıye/ANKARA

Son güncelleme