Ana içeriğe atla

Kısa Süreli Destekli Görevlendirmeler

2547 sayılı Kanunun 39. maddesi uyarınca 3 aydan az süre ile öğretim elemanlarının YURTDIŞINDA yolluklu-yevmiyeli görevlendirme işlemleri

Görevlendirme işlemlerinin zamanında tamamlanabilmesi için taleplerin görevlendirme tarihinden en az 15 iş günü öncesine kadar Personel Daire Başkanlığına iletilmesi gerekmektedir.

  1. Öğretim elemanları, görevlendirilmelerine ilişkin aşağıdaki belgeleri düzenleyerek bölümüne iletir.

    • Kısa süreli görevlendirme talep formu (39-K-7) kodlu form

    • Bildiri özeti

    • Katılacağı etkinliğin başlama bitiş tarihlerini belirten kabul mektubu (ya da bildirinin sunulacağını gösteren program)

    • Projeden destekleniyorsa, Proje Yöneticisinin onayını içeren Harcama Talimatı Formu

    • APD formu (Yürütülen en son APD Dönemine ilişkin olarak, “Başvurularım > Sonuçlandırılmış Başvurular” kısmı görülecek şekilde tek sayfa çıktı)

  2. Talebi alan Bölüm uygun gördüğü takdirde kısa süreli talep formunu onaylayarak bağlı olduğu Dekanlığa/Enstitüye/Yüksekokula gönderir.

  3. Dekanlık/Enstitü/Yüksekokul, gelen talebi uygun gördüğü takdirde (proje harici parasal destek verilecekse) Yönetim Kurulu Kararı alarak Rektörlük Makamına (39-K-1) kodlu form ile iletir.

    • Yönetim Kurulu bulunmayan birimler, görevlendirme taleplerini Üniversite Yönetim Kurulunda değerlendirilmek üzere görevlendirme tarihinden en az 15 iş günü önce Rektörlük Makamına iletir.

  4. Personel Daire Başkanlığı görevlendirme evrakının asıllarını, ilgili Rektör Yardımcısından onay aldıktan sonra ödeme yapılacak birime iletir.

    • Görevlendirme proje bütçesinden karşılanacak ise (BAP, AB, DSİM vb.) PDB tarafından “OLUR”lu yazı hazırlanır.

  5. Personel Daire Başkanlığı, görevlendirme evrakının onayını ilgili Dekanlığa/Enstitüye/Yüksekokula yazı ile bildirir.

  6. Personel Daire Başkanlığı görevlendirme ile ilgili sistem kayıtlarını yapar.

  7. Görevlendirme evrakı ilgilinin özlük dosyasına kaldırılır.

  8. Ayrıca uzun-kısa, destekli-desteksiz yurtdışı görevlendirmelerde, görevlendirme bitim tarihini takiben 5 iş günü içerisinde ilgili öğretim elemanları tarafından PDF formatında hazırlanacak çalışma raporları "Kamu Personeli Bilgi Sistemi"ne yüklenmek üzere EBYS üzerinden PDB’ye iletilir.


2547 sayılı Kanunun 39. maddesi uyarınca 3 aydan az süre ile öğretim elemanlarının YURTİÇİNDE yolluklu-yevmiyeli görevlendirme işlemleri

Görevlendirme işlemlerinin zamanında tamamlanabilmesi için taleplerin görevlendirme tarihinden önce Personel Daire Başkanlığı'na iletilmesi gerekmektedir.

  1. Öğretim elemanları, görevlendirilmelerine ilişkin aşağıdaki belgeleri düzenleyerek bölümüne iletir.

    • Kısa süreli görevlendirme talep formu (39-K-7) kodlu form

    • Katılacağı etkinliğin başlama bitiş tarihlerini belirten ilan

    • Bildiri özeti ve kabul mektubu (ya da bildirinin sunulacağını gösteren program)

    • Projeden destekleniyorsa, Proje Yöneticisinin onayını içeren Harcama Talimatı Formu

    • APD formu (en son APD Dönemi tek sayfa çıktı)

  2. Dekanlık/Enstitü/Yüksekokul, gelen talebi uygun gördüğü takdirde (proje harici parasal destek verilecekse) Yönetim Kurulu Kararı alarak Rektörlük Makamına (39-K-3) kodlu form ile iletir.

    • Yönetim Kurulu bulunmayan birimler, görevlendirme taleplerini Üniversite Yönetim Kurulunda değerlendirilmek üzere görevlendirme tarihinden en az 15 gün önce Rektörlük Makamına iletir.

  3. Personel Daire Başkanlığı görevlendirme evrakının aslına, ilgili Rektör Yardımcısından onay aldıktan sonra ödeme yapılacak birime iletir.

    • Görevlendirme proje bütçesinden karşılanacak ise (BAP, AB, DSİM vb.) PDB tarafından “OLUR”lu yazı hazırlanır.

  4. Personel Daire Başkanlığı görevlendirme ile ilgili sistem kayıtlarını yapar.

  5. Görevlendirme evrakı ilgilinin özlük dosyasına kaldırılır.


2547 sayılı Kanunun 39. maddesi uyarınca Fakülte/Enstitü öğretim elemanlarından olup 3 aydan az süre ile farklı birimlerden mali destek alarak gerçekleştirecekleri görevlendirme işlemleri

Görevlendirme işlemlerinin zamanında tamamlanabilmesi için taleplerin görevlendirme tarihinden 15 iş günü öncesinde Personel Daire Başkanlığı'na iletilmesi gerekmektedir.

  • Merkez/Enstitü Bütçesi

  • Humboldt

  • İkinci Öğretim Tezsiz Yüksek Lisans Bütçesi

  • Merkez/Enstitü'nün

    • BAP1 Araştırma Projeleri

    • BAP2 (Kalkınma Bakanlığı Projeleri, DPT Yatırım Projeleri)

Bütçelerini kullanarak görevlendirilmeyi talep eden Fakülte/Enstitü öğretim elemanları:

  1. Merkeze/Enstitüye başvurur (Dilekçe, Bildiri özeti, Kabul mektubu/Program, varsa Harcama Talimatı, APD tek sayfa çıktısı).

  2. Merkez/Enstitü Yönetim Kurulu mali destek sağlanmasına ilişkin kararı alır. (SA14-F01 Karar örneği)

  3. Öğretim elemanı alınan Merkez/Enstitü Yönetim Kurulu Kararı, 39K7 Formu ve ekleri ile Bölüme/ABD'na başvurur.

  4. Talebi alan Bölüm/ABD uygun gördüğü takdirde 39K7 talep formunu onaylayarak bağlı olduğu Dekanlığa/Enstitüye/Yüksekokula gönderir.

  5. Dekanlık/Enstitü alınan talebi uygun gördüğü takdirde Rektörlük Makamına SA14-F02 kodlu kapak yazısı ile iletir.

  6. Personel Daire Başkanlığı görevlendirme evrakının asıllarını, ilgili Rektör Yardımcısından onay aldıktan sonra ödeme yapılacak birime iletir.

  7. Personel Daire Başkanlığı, görevlendirmenin onaylandığını ilgili Dekanlığa/Enstitüye yurt dışı görevlendirmelerde yazı ile bildirir.

  8. Ayrıca uzun-kısa, destekli-desteksiz yurtdışı görevlendirmelerde, bitimi takiben 5 iş günü içinde PDF çalışma raporu EBYS üzerinden PDB’ye iletilir (KPBS’ye yüklenmek üzere).

  9. Personel Daire Başkanlığı görevlendirme ile ilgili sistem kayıtlarını yapar.

  10. Görevlendirme evrakı ilgilinin özlük dosyasına kaldırılır.


Yurtdışı Ek Seyahat Desteği

  1. Öğretim elemanları, görevlendirilmelerine ilişkin aşağıdaki belgeleri Bölüme/Enstitüye sunar.

  2. Bölüm, kendisine ulaşan evrakları onayladıktan sonra Dekanlığa/Enstitüye iletir.

  3. Dekanlık/Enstitü uygun gördüğü durumda ekleri ve kapak yazısı ile görevlendirme talebini görevlendirme tarihinden en az 3 hafta önce Personel Daire Başkanlığına gönderir.

  4. PDB, Üniversite Yönetim Kurulu Karar Örneğini hazırlayarak ilgili Rektör Yardımcısına iletir. İlgili Rektör Yardımcısı evrakı Üniversite Yönetim Kuruluna havale eder. ÜYK kararı alınır.

  5. Ödeme için ÜYK Karar örneği Döner Sermaye Müdürlüğüne iletilir.

  6. Üniversite Yönetim Kurulu kararı, Dekanlık/Enstitü’ye PDB tarafından yazıyla bildirilir. Sistem kayıtları yapılır.

  7. Ayrıca uzun-kısa, destekli-desteksiz yurtdışı görevlendirmelerde, bitim tarihini takiben 5 iş günü içinde PDF çalışma raporu EBYS üzerinden PDB’ye iletilir (KPBS’ye yüklenmek üzere).

Öğretim Elemanları için Verilecek Yurtdışı Ek Seyahat Desteği Yönergesi (ÜYK 13 Mayıs 2025) 

Bölüme/Enstitüye sunulacak belgeler;

  • 39-K-7 formu

  • Yurt Dışı Ek Seyahat Desteği Başvuru Formu

  • Yayınlarının ilk sayfalarının kopyaları

  • Bildiri özeti

  • Bilimsel toplantıya ilişkin duyuru

  • Bildirinin kabul edildiğini gösteren belge

  • Feragat yazıları (ODTÜ öğretim elemanı olan ortak yazar(lar) varsa)

  • APD formu (en son APD Dönemi tek sayfa çıktı)

  • Yıl içinde kullanılan Fakülte/Enstitü kaynaklarından desteklenen önceki yurtdışı görevlendirme evrakının fotokopisi

NOT: Onaylanan Yurtdışı/Yurtiçi görevlendirmelerin gerçekleşmemesi veya değişmesi durumunda konunun mutlaka Rektörlüğümüze bildirilmesi gerekmektedir.

Son güncelleme