Ana içeriğe atla

Naklen Atama İşlemleri

  • Üniversitemize naklen atanma talebinde bulunacak Devlet Memuru personel, halen çalıştığı kurumu ve Üniversitemizde çalışma istediğini belirten dilekçe ve İş Başvuru Formu ile başvuruda bulunur.

  • Başvurunun değerlendirilebilmesi için o yıla ait kullanılacak kontenjanın bulunup bulunmadığı Personel Daire Başkanlığınca kontrol edilir.

  • Kontenjan var ise, başvurucunun hizmetine ihtiyaç duyulup duyulmadığı hususunda gerektiği noktada birimlerden yazılı görüş istenir veya doğrudan Rektörlük Makamı onayı alınır.

  • Rektörlük Makamınca onaylanan başvuru dilekçesi Personel Dairesi Başkanlığına gönderilir.

  • Karşı kurumdan ilgilinin Üniversitemize atanmasının uygun olup olmadığı (muvafakat talebi) hususunda yazılı görüş, ekinde gönderilecek öğrenim ve hizmet belgesi ile birlikte istenir.

İlgilinin naklen atanmasının karşı kurumca uygun görüldüğü durumda,

  • Muvafakat talebi hakkında olumlu görüş yazısı ve ilgiliye ait sicil özeti Üniversitemize gönderilir.

  • Sicil özeti çerçevesinde, münhal bulunan ve ihtiyacın mevcut olduğu kadroya ataması yapılır.

  • Atama onayı karşı kuruma bildirilir. Maaş nakil bildirimi ve ilgilinin görevden ayrılış tarihinin bildirilmesi ve özlük dosyasının dizi pusulası ile gönderilmesi istenir.

  • Karşı kurumdan ayrılışı yapılan personelin göreve başlamak üzere Personel Daire Başkanlığı İdari Özlük Müdürlüğüne intikali, mevzuatın öngördüğü süre içerisinde sağlanır.

  • Naklen tayini yapılacak personelin hâlihazırda görev yapmakta olduğu kurum, Ankara il sınırları içerisinde ise, ayrılışını takip eden ilk iş gününde, Ankara il sınırları dışında ise, ayrılışına müteakip 15 gün içerisinde göreve başlaması gerekmektedir.

Atamaya esas gerekli duyulan evraklar haricinde naklen tayini yapılan personelden, aşağıda belirtilen evraklar temin edilir.

  1. Atama Başvuru Formu

  2. Nüfus Cüzdanı Fotokopisi

  3. İkametgâh Belgesi (e-devlet üzerinden)

  4. Fotoğraf

  5. Mal Bildirim Beyanı

  6. Maaş Hesap Bilgisi

  7. Aile Durum/Yardım Bildirimi (Başkanlığımızdan temin edilecek)

  8. Bireysel Emeklilik Sistemi Katılım Formu (Başkanlığımızdan temin edilecek

  • Naklen ataması yapılan memurun Üniversitemiz personel ihtiyaçları göz önünde bulundurularak makamın belirlediği birime görevlendirmesi yapılır ve göreve başlatılacağı birimden göreve başlama tarihi istenir.

  • Göreve başlama tarihinin Personel Daire Başkanlığına bildirildiği personelin tüm özlük bilgileri Üniversitemiz İnsan Kaynakları Yönetim Sistemi kayıtlarına işlenir. Sosyal Güvenlik Kurumuna tescil işlemleri, Hizmet Takip Programına (HİTAP) ve İnsan Gücü Planlama Sistemine kayıtları yapılır.

  • Atama onay formu ve yazışmaların bir örneği ile başvuru evrakları personel özlük dosyasında saklanır.

  • Tahakkuk işlemleri için İdari Tahakkuk Müdürlüğüne gerekli evraklar gönderilir.

  • Nalen atama sonucu ayrıldığı kurumdan özlük dosyasının 15 gün içerisinde Üniversitemize bildirilmesine müteakip iki dosya birleştirilir ve dizi pusulasının bir nüshası karşı kuruma gönderilir.

İlgilinin naklen atanmasının karşı kurumca uygun görülmediği durumda,

  • Muvafakat talebi hakkında olumsuz görüş yazısı karşı kurumdan Üniversitemize bildirilir ve nakil işlemleri sona erer.

  • Naklen atama talebinde bulunan başvurucuya sonuç hakkında yazılı bildirimde bulunulur.

Son güncelleme