Ana içeriğe atla

Yeniden Atama İşlemleri

  • Memurluktan kendi istekleriyle çekilenlerden veya ilgili mevzuat hükümleri uyarınca çekilmiş sayılanlardan 657 sayılı Kanunun 92 nci maddesi uyarınca yeniden memurluğa dönmek isteyenler, ayrıldığı Kurumu ve Üniversitemizde çalışmak isteğini belirten dilekçe ve İş Başvuru Formu ve ekinde yer alacak onaylı hizmet belgesi ile yeniden atanmak üzere Üniversitemize başvuruda bulunur.

  • Başvurunun değerlendirilebilmesi için o yıla ait kullanılacak kontenjanın bulunup bulunmadığı Personel Daire Başkanlığınca kontrol edilir.

  • Kontenjan var ise, başvurucunun hizmetine ihtiyaç duyulup duyulmadığı hususunda gerektiği noktada birimlerden yazılı görüş istenir veya doğrudan Rektörlük Makamı onayı alınır. 

  • Rektörlük Makamınca onaylanan başvuru dilekçesi Personel Dairesi Başkanlığına gönderilir.

  • Yeniden atama yapılabilmesi için Cumhurbaşkanlığından açıktan atama müsaadesi istenir.
     

İstihdamın uygun görüldüğü durumda,

  • Talebin Cumhurbaşkanlığınca uygun görülmesi durumunda, başvurucudan atamaya esas evrak ibrazında bulunması istenir.

Başvuru evrakları aşağıdadır: 

  1. Atama Başvuru Formu

  2. Öğrenim Belgesi ( e-devlet üzerinden barkodlu veya noterden aslı gibidir onaylı)

  3. Nüfus Cüzdanı Fotokopisi 

  4. İkametgâh Belgesi (e-devlet üzerinden)

  5. Adli sicil kaydı (e-devlet üzerinden)

  6. Askerlik Durum Belgesi, Askerliğini yapmış ise terhis belgesi (Erkek adaylar için)(e-devlet üzerinden)

  7. Fotoğraf

  8. Mal Bildirim Beyanı

  9. Maaş Hesap Bilgisi

  10. Aile Durum/Yardım Bildirimi (Başkanlığımızdan temin edilecek)

  11. Bireysel Emeklilik Sistemi Katılım Formu (Başkanlığımızdan temin edilecek)

  • 7315 sayılı Güvenlik Soruşturması ve Arşiv Araştırması Kanunu uyarınca, arşiv araştırması işlemlerinin yürütülmesi üzere ilgili

  • Valiliğe bildirimde bulunulur. 

  • Arşiv araştırma sonucu olumlu gelir ise, komisyonca alınacak onay doğrultusunda göreve başlatılmasına karar verilir.

  • Mevzuatı çerçevesinde belirlenen münhal kadroya açıktan atanması üzere atama onay formu hazırlanır ve imzaya sunulur.

  • Ataması yapılan kişiye göreve başlaması hakkında tebligatta bulunulur. 

  • Ankara il sınırlarında ikamet ediyorsa tebligatın eline ulaştığı günü takip eden gün göreve başlanır. 

  • Ankara il sınırları dışında ikamet ediyor ise tebligatın eline ulaştığı tarihten itibaren 15 gün içerisinde göreve başlanır. 

  • Adayın göreve başlamak üzere Personel Daire Başkanlığı İdari Özlük Müdürlüğüne intikali sağlanır.

  • Ataması yapılan memurun Üniversitemiz personel ihtiyaçları göz önünde bulundurularak makamın belirlediği birime görevlendirmesi yapılır ve göreve başlatılacağı birimden göreve başlama tarihi istenir. 

  • Göreve başlayan personelin tüm özlük bilgileri Üniversitemiz İnsan Kaynakları Yönetim Sistemi kayıtlarına işlenir. Sosyal

  • Güvenlik Kurumuna tescil işlemleri, Hizmet Takip Programına (HİTAP) ve İnsan Gücü Planlama Sistemine kayıtları yapılır.

  • Atama onay formu ve yazışmaların bir örneği ile başvuru evrakları personel özlük dosyasında saklanır.

  • Tahakkuk işlemleri için İdari Tahakkuk Müdürlüğüne gerekli evraklar gönderilir.

 

İstihdamın uygun görülmediği durumda, 

  • Cumhurbaşkanlığından yapılan talebe olumlu görüş verilmediği durumda ve olumlu görüşler doğrultusunda yürütülen Arşiv Araştırmasının olumsuz sonuçlanması durumunda atama işlemi sonlandırılır ve başvurucuya yazılı olarak bildirimde bulunulur.

Son güncelleme